BESEDA, J., KOSHECKO, N., POSTIUK N. Teaching methods for students’emotional intelligence development throught the course “Conflict management in higher education”, In: II Annual Conference on Current Foreign Languages Teaching Issues in Higher Education: Conference Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Kiev. 2020. p. 70–72.
BESEDA, J., ŠMÍDOVÁ, M. Rozvoj sociálních kompetencí v rámci vysokoškolského vzdělání pro udržitelnou budoucnost. In Adamec P., Šimáně, M., Kovářová, E, (Eds.) Proceedings of international conference ICOLLE 2019: Sustainability in Education — Past, Present and Future, 2019. pp. 32–40.
BESEDA J., KÜHN K.I., ŠMÍDOVÁ, M. Development of Social Competences in Higher Education as Need in a Changing World, The Region 8 Conference Journal of Proceedings ABCSP Conference, Praha. 2019. 1 (11), p. 196-217.
CHRAST, O., BESEDA, J. New Technologies and New ICT and Gamification Based Approaches for the Cultural Heritage Education and Comparision of their Use in some Czech Republic’s Cultural Heritage Sites, Cultural Monuments and Virtual Museums. In Beseda J. and Rohlikova L. (Eds.) DiSCo 2018: Overcoming the Challenges and Barriers in Open education-13th conference reader. Prague. Centre for Higher Education Studies, pp. 401–411.
BESEDA, J. Contributions of Higher Education Institutions to Socio-Economic Development of Peripheral regions in Norway and the Czech Republic. Sborník ze závěrečné konference projektu PERIF. Praha, CSVŠ. 2017, s. 76.
ŠEBKOVÁ, H. Enhancing capacities in implementation of Bologna principles reforms at institutional Level at heis in two central asian regions – Kazakhstan and Uzbekistan, with the emphasis on internal quality assurance. In: Conference proceedings. Bologna principles and quality assurance at EU and Central Asian HEIs. Astana: S.Seifullin Kazakh Agro Technical University. 2017, s. 63–71.
BESEDA, J. (ed.) DisCo 2016: Towards open education and information society (conference reader). Praha, CSVŠ. 2016.
BESEDA, J., MACHÁT, Z. (eds.). DisCo 2015: From Analog Education to Digital Education (conference reader). Praha, CSVŠ. 2015.
BENEŠ, J. (ed.) Projekt VĚŽ, Sborník z konference PŘÍTĚCH. Ústí nad Labem: UJEP. 2016, s. 24.
BESEDA, J., MACHÁT, Z. (eds.): DisCo 2014: New media literacy education from pupils to lifelong learning (9th conference reader). Praha, CSVŠ. 2014, s. 317.
BESEDA, J. , MACHÁT, Z. (eds.) DisCo 2013: New technologies and media literacy education (8th conference reader). Praha, CSVŠ, 2013.
BESEDA, J., MACHÁT, Z. The process of wireless cyborganization. Sborník z konference z Non-human. 2013. Praha: FHS UK.
BESEDA, J., MACHÁT, Z. MOOC’s as a Tool for New Media Education. Sborník Conference Reader DisCo 2013.
BESEDA, J., MACHÁT, Z. M-learning as a Trend. PRADEC Interdisciplinary Conference Proceedings. Praha. 2013.
BESEDA, J., MACHÁT, Z. Tactile Generation. 7th DisCo Conference Reader: New Media and Education. Praha, CSVŠ. 2012.
BESEDA, J., MACHÁT, Z., PALEČEK, L. M-learning as a trend. Volume 1, Issue 1. 2012. s. 32–38.
BESEDA, J. Elektronické informačních kanály Fakulty Humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. In: Sojka, P., Kvizda, M. (eds.). SCO 2011: sborník příspěvků 7. konference o elektronické podpoře výuky. Brno: Masarykova univerzita. 2011. s. 159–164.
BESEDA, J. Využívání elektronických informačních kanálů na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy. In: Trochanová, H., Brixová, J., Kršjak, M., Blahušiak, M. (eds.). Inovačný proces v e-learningu. (Recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie). Bratislava: Ekonom 2011. 6 s. (CD-ROM)
MINKSOVÁ, L. Vysokoškoláci v ČR. Přehled výzkumů vysokoškoláků. Přehled zkoumaných tematických oblastí ve výzkumech vysokoškoláků. In: Sociálně-vědní výzkum a vysoké školy. Akademici, studenti, veřejnost. Olomouc: Laboratoř sociálně-vědních výzkumů Filozofické fakulty Univerzity Palackého. 2011.
PRUDKÝ, L. Hodnotová zakotvenost výchovy a vzdělávání. In: Sociální pedagogika v souvislostech globální krize. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Institut mezioborových studií. 2011.
PRUDKÝ, L. Poznámky k problematice výzkumu hodnotových struktur vysokoškoláků. In: Sociálně-vědní výzkum a vysoké školy. Akademici, studenti, veřejnost. Olomouc: Laboratoř sociálně-vědních výzkumů Filozofické fakulty Univerzity Palackého. 2011.
ŠEBKOVÁ, H. Hlavní směry dalšího rozvoje zajišťování kvality v EHEA. In: Nantlová, S. (ed): Hodnocení kvality vysokých škol: cesty k diverzifikaci vysokého školství. Sborník příspěvků z 12. semináře Hodnocení kvality vysokých škol. Brno: Masarykova univerzita. 2011. 64 s.
ŠIMA, K. Masové vysoké školství v institucionálním kontextu. In: Sociálně-vědní výzkum a vysoké školy. Akademici, studenti, veřejnost. Olomouc: Laboratoř sociálně-vědních výzkumů Filozofické fakulty Univerzity Palackého. 2011.
BESEDA, J. Transformace studijních informačních systémů na FHS UK a její vliv na distanční vzdělávání. In: Beseda, J., Rohlíková, L. (ed.). Sborník z konference DISCO 2010., Plzeň: ZČÚ, 2010, s. 185–189.
MACHÁT, Z. Příklady dobré praxe na poli distančního vzdělávání v nových členských zemích EU – Estonsko a jeho politika rozvoje e-learningu, In: Beseda, J., Rohlíková, L. (ed.). Sborník z konference DISCO 2010, Plzeň, ZČÚ, 2010, s. 111–115.
PRUDKÝ, L. Poznámky ke spoluodpovědnosti médií za podobu hodnotové struktury ve společnosti, In: Mediální pedagogika v teorii a praxi, Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Fakulta pedagogická ZČU, Plzeň, 2010.
KOHOUTEK, J: Systémové mechanismy zajišťování kvality v Maďarsku a Rakousku jako inspirace pro ČR? Sborník příspěvků ze 9. semináře z cyklu „Hodnocení kvality vysokých škol.“ Ústí nad Labem: UJEP. 23. – 24. 1. 2008, s. 8–23.
ŠEBKOVÁ, H. Principy Boloňského procesu a doporučení expertů OECD v kvalitě terciárního vzdělávání. Sborník příspěvků z 9. semináře z cyklu „Hodnocení kvality vysokých škol. Ústí nad Labem: UJEP: 23. – 24. 1. 2008, s. 24–39.
ZLÁMALOVÁ H., BEDNAŘÍKOVÁ I., Distanční vzdělávací modul – Vzdělávání dospělých. In: Sborník anotací příspěvků a CD-ROM sborník příspěvků z V. národní konference Distanční vzdělávání v České republice – současnost a budoucnost. Ústí nad Labem: CDV PF UJEP.
FREIBERG, F., KOŠETICKÁ, B., ŠMÍDOVÁ, M. Zajišťování kvality vysokých škol s důrazem na řízení vztahu s okolím (tvorba kurikula ve spolupráci s průmyslem). Sborník příspěvků z 8. semináře z cyklu „Hodnocení kvality vysokých škol“ Ústí nad Labem: UJEP. 2007. s. 92–98.
PABIAN, P. Role výzkumu a vývoje v neuniverzitním sektoru terciárního vzdělávání: Česká republika v evropském kontextu. In: Váchal, Jan (ed.). Littera Scripta: sborník z II. konference ‚Problematika terciárního vzdělávání‘. České Budějovice: VŠTE. 2007. s. 60–68.
ŠEBKOVÁ, H., BENEŠ, J. Doporučení expertů OECD k zajišťování kvality v ČR v rámci projektu „Thematic Review of Tertiary Education. Sborník příspěvků z 8. semináře z cyklu „Hodnocení kvality vysokých škol“. Ústí nad Labem: UJEP. 2007. s. 15–28.
ŠMÍDOVÁ, M., ŠEBKOVÁ, H., KOHOUTEK, J., ŠIMA, K. Hodnocení kvality vysokých škol – II. etapa. Sborník příspěvků z 8. semináře z cyklu „Hodnocení kvality vysokých škol“ Ústí nad Labem: UJEP. 2007. s. 29–38.
ŠEBKOVÁ, H., BENEŠ, J. Zajišťování kvality vzdělávání z pohledu expertů OECD a situace v ČR. Sborník z celostátní studentské konference ACSA, Brno: VUT. 2007.
ZLÁMALOVÁ H. Elearning a hodnocení kvality. In: Sborník příspěvků konference Alternativní metody vzdělávání. Praha: PřF UK. 2007.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |